Spoločenská hra Mlyn je ťahová hra, v ktorej hráči striedavo pokladajú na hraciu plochu kamene svojej farby s cieľom obsadiť celý riadok alebo stĺpec plochy. V tomto školskom roku sa stala jej tvorba ústredným motívom školskej programátorskej súťaže Pythonas. Do súťaže sa prihlásilo 10 záujemcov z 2. a 3. ročníka. Podľa svojich schopností mohli súťažiť v dvoch kategóriách. V kategórii Nováčik sa do Siene slávy súťaže poprvýkrát zapísala víťazka - stala sa ňou Kristína Kullová z II. C. Na druhom mieste sa s výborným bodovým ziskom umiestnil Samuel Oberta z II. B.
Experti popri vykreslení hracej plochy riešili i back-end, teda vnútornú logiku hry. S tesným bodovým rozdielom v tejto kategórii napokon zvíťazil Michael Sklenka z III. B. Medailové umiestnenie si medzi zanietenými školskými programátormi už po tretíkrát vybojoval Tomáš Gańa z III. B.
Ďakujem všetkým súťažiacim, ktorí svojou účasťou na súťaži i tentokrát ukázali, že programovanie a tvorba hier je "hard fun". Hard fun, pojem, ktorý vyslovil v súvislosti s programovaním hier ako nástrojom pre rozvíjanie myslenia ešte v 70-tych rokoch minulého storočia Seymour Papert, tvorca konštrukcionistickej filozofie učenia sa ako aj programovacieho jazyka Logo, znamená náročnú zábavu, zábavu, ktorú my všetci, ktorí sme sa na súťaži Pythonas stretli, naozaj obľubujeme.
Radi privítame i ďalších nadšencov v oblasti programovania - napríklad na najbližšej IT Klubovni.
Aktivity na podporu programovania v školskom roku 2023/24 realizujem vďaka finančnej podpore nadačného fondu TDPS, n.f. Viac o projekte Vitajte v CS Lab(yrint)e na stránke https://cslabyrint.blogspot.com/.
Jana Pekárová